Komunikim individual apo intoksikim social?

22 gusht 2024 | 09:11

Nga: Gëzim Tushi

Interneti dhe rrjetet sociale tashmë janë elemente të lidhura e të pandara me përditshmërinë e jetës sonë. Jemi përballë një fenomeni social të shfaqur globalisht, por që tashmë është bërë prezent, me virulencë të theksuar, që po shfaqet gjithnjë e më shumë me përmasa sociale e dimension të madh në shoqërinë shqiptare. Ky është një fenomen dhe realitet social dikotomik, që ka anën e ndritur, por edhe pjesën shqetësuese e problematike. Tashmë ka një shqetësim social të përgjithshëm në shoqërinë tonë, lidhur me fenomenin e shfaqjes së disa dukurive e anomalive psikosociale të sjelljes, që lidhen me zgjerimin e “epidemisë” së krijimit të vartësisë së njerëzve, sidomos të fëmijëve, adoleshentëve dhe të rinjve nga anomalia patologjike e “mbipërdorimit të teknologjisë dixhitale, internetit dhe rrjeteve të shumta sociale.

Nga pikëpamja sociale, jetojmë në një shoqëri, në të cilën njeriu gjendet në situata të determinuara për të rindërtuar “skemat tradicionale”, krejt të ndryshme në hapësirë dhe kohë duke vlerësuar realitetin e ndryshuara të lidhjeve elektronike dhe komunikimit dixhital në lidhjen e pashmangshme midis virtuales dhe reales. Duket se jeta e sotme shoqërore është vendosur në një “trekëndësh ekzistencial”, në të cilin janë të lidhura pothuaj pazgjidhshmërisht komponentët njerëzorë e teknologjikë që kanë krijuar lidhjen determinuese e pothuaj të pazgjidhshme midis internetit, individit dhe mbi këtë bazë edhe të krijimit të komuniteti virtual, që në strukturë dhe formë, gati po spostojnë format tradicionale të lidhjeve sociale dhe komuniteteve reale.

Shoqëria shqiptare, individë e grupe sociale të përfshira nga kjo situatë e re e lidhjeve dhe komunikimeve sociale, janë të shtrënguar në “darën” e imponimit të një “lloj imperializmi teknologjik”, nga i cili nuk mund të shmagesh, apo të kesh mundësi për “imunitet individual” apo të jesh shoqërisht i imunizuar. Duke e vlerësuar këtë situatë më gjerë dhe duke i parë realitetet e sotme, por edhe ato të perspektivës sociale, personalisht jam i prirur të mendoj se teknologjia, interneti, rrjetet sociale, janë bërë faktorë madhorë me ndikime përtej fushës së mbyllur të komunikimit social dhe interpersonal. Forca ndikuese dhe transformuese e tyre është e tillë, që gati me “fuqi imperialiste” dhe forcë hipersociale kanë diktuar dhe kanë bërë të mundur shfaqjen e një lloj stratifikimi social.

Madje, deri aty saqë edhe kanë diktuar shfaqjen përmes një komunikimi tërësor elektronik një strukturë sociale, që ka filluar sociologjikisht të emërtohet si “publiku egalitar”… Nga ana tjetër, janë shtuar shqetësimet dhe problemet nga anomalia e mbipërdorimit apo e kthimit të lidhjeve në rrjetet sociale, gati në formën e një vartësie të re që vjen nga kjo “drogë elektronike” dhe efektet mpirëse e paralizuese, që lidhen me një lloj idolatrizimi të skajshëm të teknologjisë, shoqëruar me “mbylljen e syve” para efekteve të destruktive. Kjo është një situatë që duhet parë me kujdes, sepse shoqëria moderne përgjithësisht, por edhe tek ne, po shfaqet një lloj tipologjie standarde, në të cilën, “Njerëz me pikëpamje të ngjashme përfundojnë bosh, për shkak se nuk mund t’i tresin diferencat inekzistente janë të burgosur në një dhomë të vogël jehone ku lexohen miliona versione të të njëjtit libër, duke dëgjuar të njëjtën këngë dhe duke ripostuar opinionet e tyre gjer në fund të kohërave” (Matt Haig “Shënime mbi një planet nervoz”, f. 126)

Është e vërtetë që lidhja e njeriut me rrjetet sociale është bërë prirje obsesive, një pandemi virale. Në esencë këto lidhje janë shprehje e nevojës që kanë njerëzit për informacion social “egalitar”, për lidhje të reja, të ngushta, të pashmangshme. Këto objektiva sociale e synime individuale të personalizuara të njeriut me teknologjinë e komunikimit masiv dixhital, janë bërë jo vetëm prioritare, por edhe synime të karakterit që janë bërë modus operandi dhe modus viventi.

Këto probleme nuk janë çështje sipërfaqësore, apo shqetësime sociale periferike, por thelbësore e ontologjike të lidhura me kulturën, sjelljen sociale, komportimin e interpersonalizuar të njerëzve tanë me njëri-tjetrin si qytetarë. Por për fat të keq, në mendimin sociologjik shqiptar, çështje të tilla me ndikim e peshë sociale të dukshme ose nuk trajtohen fare, ose ceken në mënyrë të sipërfaqshme. Duket sikur në heshtje ka një dakordësi pasive, miratim të këtyre realiteteve të çrregulluara në raporte ekzistenciale midis njeriut, shoqërisë dhe teknologjisë. Kjo është arsyeja sipas mendimit tim, pse është krijuar një gjendje e turbullt sociale që e bën okulte, të vështirë mundësinë që të shikosh apo të shqetësohesh me problemet që ke, kur në mënyrë totale edhe njerëzit e tjerë përreth teje kanë të njëjtat probleme. Mbi këtë bazë duket se lidhja dhe vartësitë virtuale në shoqërinë tonë, kanë marrë karakterin e pranuar e të pashqetësuar duke i dhënë statusin e “sjelljes normale”.

Lajme të sponsorizuara

Të fundit
Nga: Marcello Veneziani Kujtimet flenë pranë nesh. Ndonjëherë është mirë…