Regjisori serb viziton Putinin, i thur lavde për luftën në Ukrainë dhe i kërkon para për filma
Serbia po afrohet çdo ditë e më shumë me botën ruse. Këtë e dëshmon vizita e fundit që një artist serb ia bëri Kremlinit.
Regjisori nga Serbia Emir Kusturica është takuar para pak ditësh me presidenti rus Vladimir Putin.
Regjisori serb njihet për deklaratë e tij publike me të cilat e përkrah çdo veprim që Putin e bën në Ukrainë.
Gjatë bisedës me presidentin rus, Kusturica bëri një krahasim në mes siç i quajti ai ‘ustashët’ kroatë dhe ‘banderët’ ukrainas, ndërsa Putin e pranoi pa hezituar fare se një krahasim i tillë ishte legjitim dhe deklaroi se vlerësimi i Kusturicës për ngjarjet në Ukrainë përkon me vlerësimin e tij dhe se ngjarjet në Serbi dhe Ukrainë janë shumë të ngjashme.
“Vlerësimet tuaja sot, duke përfshirë ngjarjet tragjike në Ukrainë dhe analogjinë me ngjarjet në Jugosllavi gjatë Luftës së Dytë Botërore, përputhen plotësisht me të miat. Ajo që ndodhi atëherë në Serbi dhe ajo që po ndodh tani midis Rusisë dhe Ukrainës – glorifikimi, ngritja në piedestal e elementeve fashiste të së kaluarës, duke u dhënë atyre një jetë të re sot – janë dukuri shumë të ngjashme”, tha presidenti rus.
Kusturica shkoi për të kërkuar para
Srecko Djukiq, anëtar i Forumit për Marrëdhënie Ndërkombëtare, thotë se Kusturica ishte i lidhur me Moskën “për arsye të njohura për të”, por se ai fitoi famë në RSFJ dhe në Perëndim – jo në BRSS.
“Pra, pikërisht për mohimin e socializmit sovjetik. Nëse është e vërtetë që të dy, Putini dhe Kusturica, ranë dakord se ngjarjet në Serbi dhe Ukrainë janë shumë të ngjashme dhe se ne në Republikën e Serbisë po përballemi me një luftë të errët, ne vetëm mund të hamendësojmë se kush do të na sulmojë dhe kush do të na sulmojë”, thotë ai.
Ata, shton Gjukiq, mbetën të papërcaktuar kur bëhet fjalë se kush në Serbi po e promovon atë dhe po i shikon nëpër gishta “elementët fashistë” të vampirizuar në Serbi dhe kush po i rehabiliton ata.
Siç thotë Gjukiq, “është e rëndësishme që antifashizmi vuajti në Serbi së bashku me Rusinë, të paktën në të”.
“Megjithatë, Kusturica erdhi në kabinetin përfaqësues të Putinit në Kremlin për të kërkuar para për të përfunduar karrierën e tij me një film të ri”. Por siç shkruante Andrei Kolesnikov nga “Kommersant” (dhe ai është një gazetar nga pishina e Kremlinit dhe një gazetar i besuar nga Putini), Putini as që ia përmendi paratë,” vëren Gjukiq.
Putin krijoi një totalitarizëm të ri të shekullit të 21-të
Boris Varga, një shkencëtar politik dhe gazetar, thotë se Putini nuk ka zgjidhje tjetër veçse të bindë të gjithë botën për korrektësinë e veprimeve të tij me “propagandë brutale dhe lajme të rreme”.
“Duke ndërtuar “botën ruse”, ai interpreton me obsesion kudo versionin e tij të historisë, luftën e tij personale kundër fashizmit, duke ofruar në këto marrëdhënie të reja komplekse ndërkombëtare një vizion orëellian të botës. Falë asaj lufte kundër “fashizmit” dhe “denazifikimit”, dhe për të është qartë një luftë kundër Perëndimit, Putin krijoi një totalitarizëm të ri të shekullit të 21-të”, vëren Varga.
Megjithatë, thotë ai, janë të paktë luftëtarët botërorë për drejtësi që besojnë te Cari rus, ndërsa duart e tij janë gjakosur nga Ukraina.
“Ka edhe nga ata që ranë në grackën e inteligjencës ruse nga bindjet ndoshta të sinqerta por naive si Snoëden. Por ka kryesisht nga ata që, për arsye thjesht fitimprurëse dhe financiare, e pranuan atë lloj realiteti dhe pranuan të ishin në oborrin e perandorit të ri gjakatar. Ne do të zbulojmë se ku është Emir Kusturica”, thekson Varga.
Varga thekson se “është i sigurt se Kusturica sheh rusë të mendimit të lirë dhe krijues që ikin nga Rusia për herë të parë në histori”, të cilët, siç thotë ai, filluan të persekutoheshin dhe eliminoheshin nga Putini që para luftës në Ukrainë.
“Edhe i ashtuquajturi “Jugu global”, në emër të të cilit shpesh përpiqet të flasë Putini, është i vetëdijshëm për politikën katastrofike të presidentit rus, por të njëjtat vende e konsiderojnë atë të dobishëm”, thotë bashkëbiseduesi ynë.
Fatkeqësisht, shton ai, narrativa mbizotëruese në mediat serbe është se një shtrirje e agresionit të NATO-s po ndodh në Ukrainë, kundër të cilit Rusia “vetëm po mbrohet”.
“Për shkak të mos ballafaqimit me të kaluarën e afërt, krimet e bëra në emër të idesë serbe të madhe në luftërat e viteve të 90-ta dhe zhgënjimin e disfatës, një interpretim i tillë do të jetë prezent në mediat publike dhe diskursin politik të Serbisë për një herë tjetër”, thotë Varga dhe shton se për këtë arsye, “audienca serbe do të jetë terren pjellor për propagandën ruse të luftës dhe shoqëria serbe në konflikt me Perëndimin”.
Më herët, regjisori serb mbështeti publikisht pushtimin e Ukrainës nga Rusia. Sipas tij, kjo ishte një masë e nevojshme në përgjigje të “agresionit të Perëndimit”, i cili synon “të fshijë rusët nga harta”.
“Kjo është një luftë e popullatës rusisht-folëse të Donbasit, Luhanskut dhe Krimesë, të cilët nuk donin të qëndronin me Ukrainën, e cila është armiqësore ndaj tyre. Dhe në shkurt të këtij viti, Rusia praktikisht donte t’i jepte fund tragjedisë së Kievit. duke vazhduar për tetë vjet, ose më mirë që nga viti 2014. Dhe ky nuk ishte një vendim ukrainas, por një vendim amerikan. Kievi vetëm iu bind, duke sjellë shumicën e forcave të tij të armatosura në Donbas”, tha Kusturica.