Si është përcaktuar se kur fillon dhe mbaron Ramazani?
Ramazani, muaji i nëntë i kalendarit islamik, është një kohë e shenjtë agjërimi, lutjeje dhe reflektimi për 1.9 miliardë myslimanë që festojnë në mbarë botën.
Por pyetja e çdo myslimani se kur fillon ose mbaron muaji më i shenjtë mund t’ju lërë me më shumë pyetje sesa përgjigje.
Cili është kalendari hënor islamik?
Ndryshe nga kalendari diellor Gregorian, kalendari islamik i “dukshmërisë hënore” përbëhet nga 12 muaj hënor në një vit prej 354 ose 355 ditësh. Kjo e bën vitin islamik rreth 11 ditë më të shkurtër se viti kalendarik gregorian diellor. Si rezultat, muajt islamë ndryshojnë me kalimin e stinëve me kalimin e kohës.
Çdo muaj shënohet nga një “lindje” ose shikimi i një gjysmëhëne të re. Hadithe të shumta (thënie dhe mësime të Profetit Muhamed) përshkruajnë pse pozicioni dhe dukshmëria e hënës janë vendimtare në përcaktimin e ditëve kritike në kalendarin islamik. Si rezultat, muslimanët shpesh mbështeten në komitetet lokale të shikimit të hënës, të tilla si Shoqëria e Gjysmëhënës së Re me bazë në Mbretërinë e Bashkuar, ose autoritetet fetare, për të shpallur fillimin e Ramazanit dhe data të tjera të rëndësishme.
Si përcaktohet dita e parë e Ramazanit?
Hënës i duhen 29.5 ditë për të përfunduar një cikël hënor. Meqenëse një muaj nuk mund të ketë gjysmë dite, disa muaj islamë do të kenë 29 ditë, ndërsa të tjerët do të kenë 30 ditë. Në ditën e 29-të të çdo cikli, astronomët dhe vëzhguesit në mbarë botën kërkojnë qiellin. Pjesa e hollë e gjysmëhënës në rritje duhet të shfaqet gjatë muzgut, afër horizontit, brenda 20 ose 30 minutave pas perëndimit të diellit. Nëse shihet, e nesërmja shënon fillimin e një muaji të ri. Nëse hëna nuk duket për shkak të motit të keq ose ndonjë arsye tjetër, dita e nesërme merret si dita e 30-të e muajit dhe muaji i ri fillon të nesërmen.
Ndërsa llogaritjet astronomike mund të përcaktojnë pozicionin e saktë të hënës, duke përfshirë kohën e lidhjes hënore – kohën e hënës së re kur Toka, Hëna dhe Dielli janë në linjë – ato nuk adresojnë drejtpërdrejt dukshmërinë e gjysmëhënës nga Toka. Këtu hyn në lojë metoda tradicionale e shikimit të hënës, pasi përfshin vëzhgimin aktual të gjysmëhënës së hënës nga individë me sy të lirë.
Si i ka ndryshuar shkenca praktikat e Ramazanit?
Ndërsa shkenca moderne dhe astronomia evoluan, astronomët kuptuan se faktorë të ndryshëm atmosferikë, duke përfshirë turbulencën e ajrit, lagështinë, pluhurin dhe ndotjen, ndikojnë në dukshmërinë e Hënës. Fillimisht, kjo sfidë u qas në mënyrë gjeometrike, me babilonasit që propozuan që gjysmëhëna do të ishte e dukshme nëse këndi midis hënës dhe diellit kalonte 12 gradë. Më vonë, astronomët inkorporuan fizikën në të kuptuarit e tyre, duke pranuar se kontrasti midis shkëlqimit të Hënës dhe qiellit të sfondit luajti gjithashtu një rol në dukshmëri.
Gjatë kësaj periudhe, astronomi malajzian Mohamad Ilyas prezantoi konceptin e linjës së datës hënore, duke sugjeruar se ndërsa një pjesë e botës mund të vëzhgonte gjysmëhënën dhe të fillonte një muaj të ri, një pjesë tjetër mund të mos, duke rezultuar në një vonesë njëditore. Pavarësisht përparimeve në llogaritjet dhe teoritë, parashikueshmëria e dukshmërisë së Hënës mbetet e pakapshme, duke e bërë gati të pamundur të parashikohet nëse Hëna do të jetë e dukshme nga çdo vend.
“Tregimi i kohës është një aktivitet kolektiv,” thotë Imad Ahmed, drejtor i Shoqërisë së Gjysmëhënës së Re. “Islamikisht, ju duhet të dilni dhe të shihni hënën në vendndodhjen tuaj,” megjithatë, shumë muslimanë përdorin komitetin e shikimit të hënës në Arabinë Saudite të Gjykatës së Lartë për të shpallur datën zyrtare të Ramazanit.